Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Facebook? Hmm. Boring.

Semua orang ada Facebook. Itulah yang sering aku perkatakan pada status Facebook aku. Kalau time kami dulu-dulu, mana la ada guna Facebook2 macam sekarang ni. Klu dulu buka komputer pun tau main game saja. Haha. Tp sekarang ni sudah teknologi sudah advanced. Dari budak darjah satu sehinggalah orang-orang berstatus 'warga emas' juga ada akaun Facebook mereka sendiri. Sedangkan cousin2 aku yang masih sekolah rendah pun sudah tahu guna Facebook. Ni la pengaruh Facebook. Hahaha.



Hmm. Bercakap tentang Facebook, aku mulai membuka akaun Facebook pada tahun 2008. Time tu aku baru try signup2 ja, tp belum aktif sangat dalam berFacebook-Facebook ni. Belum tau guna kan. Hehe. Sekitar tahun 2009 barulah aku aktif dalam Facebook ni. Upload-upload gmbr, comment-comment di wall org, update status, join-join group, semua aku buat. Keseronokan berFacebook tu boleh kita rasa apabila hari2 online Facebook. Chatting2 dengan rakan-rakan di Facebook, jenguk2 gmbr lama & baru, main game di Facebook, try2 application mengarut Facebook dan termasuk la berbisnes di Facebook. Sekarang aku sudah resign dari bisnes2 Facebook ni.

Namun begitu, Facebook sekarang sudah membosankan. Facebook sekarang dipenuhi dengan application2 sampah mengarut yang membuatkan Facebook menjadi 'semak'. Ini juga diikuti dengan kewujudan group2 bisnes yang berlambak di Facebook sehingga tak dapat dikira / dihitung menggunakan kalkulator mahupun sempoa. Aku sudah dapat merasakan kebosanan melayari Facebook apabila sudah berkali-kali & berhari-hari online Facebook. Sekarang ni pun aku cuba untuk menjarangkan diri untuk online Facebook. Online hari-hari pun bukan ada apa yang menarik, cukup la sekadar jenguk2 saja. =)

P/S : Entri ini adalah sekadar luahan luarbiasa, tiada kaitan dengan yang hidup atau pun yang sudah tiada mahupun yang koma.  


1 comment:

  1. All new Psy blog invades your Cere-Broom. Let there be no turn unstoned!

    Subscribe to this cosmic space for a deep pseudo kick in your head. Read it for weekly updates and keep tripping!

    http://sarcosmicpseudokick.blogspot.com/

    ReplyDelete

They're Not Infected

Be Sure To Leave Your Footprints Here! Follow Me & I Will Follow You!