Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sekuriti Tunjuk Temberang, Gaduh Depan Customer.

Tadi aku pegi dinner kat restoran bawah hostel aku. Lepas makan aku chow pegi G-Mart hypermarket jap. Aku tengok sibuk gak G-Mart ni time tu. Aku perasan mereka kekurangan cashier di bahagian kaunter depan. Setibanya di sana, terus aku capai 1 botol air mineral dengan 2 paket coklat NIPS. (perlu ke aku bagi tau)

Aku pun beratur la kat kaunter nak bayar barang2 tu. Aku nampak 3 orang sekuriti. Sorang berlegar2, dan 2 orang lagi berdiri dekat pintu masuk. Sekuriti 1 ni berambut panjang berkarat, sekuriti 2 dan 3 pula berambut pendek ala2 budak sekolah rendah. Mereka ni semua perempuan. Tapi perangai macam lelaki. Aku tengok diorang ni macam ada yang tak kena. Jom kita ikuti perbualan mereka.


Sekuriti 1 : Wan, ko pegi tlg packing barg di kaunter 2. Ko ja sy nda prnah nmpk packing barg. Sedangkan sy pun bleh packing. (nama tu aku reka2 ja, aku x tau nama sebenar)

Sekuriti 2 : (terus pegi ke kaunter 2 tanpa berkata apa2.)

Sekuriti 1 : (memandang sekuriti 3.) kenapa? ko nda puas hati ka sy suruh dia tlg packing?

Sekuriti 3 : (memandang dengan selamba.)

Sekuriti 1 : (dengan muka bengis.) sy ada pangkat ba sini. sy ada hak mau suruh dia. apa yang ko nda puas hati ni?!

Sekuriti 2 : (sedang packing barang tetapi dengan muka bingung.)

Sekuriti 3 : Bodoh. (sambil meletakkan bakul di tempat asalnya.)

Sekuriti 1 : Apa ko ckp? (menghampiri sekuriti 3 seperti ingin mengejar.) Ko bgus sikit sana. Ko jgn bikin malu sy di depan2 org. (berjalan mengelilingi kaunter lalu menuju ke belakang.)

Sekuriti 3 : Palui! (lalu berjalan keluar.)

Sekuriti 2 : (hilang.)

Perbualan tamat.


Depan2 customer ni mereka bertengkar. Sungguh memalukan. Sekuriti 1 ni memang dah lama kerja sana, mungkin dia dikira sebagai ketua sekuriti la. Tapi yang silapnya dia tunjuk temberang depan2 customer. Sekuriti 2 & sekuriti 3 pula adalah staff baru di sana. Jadi mereka ni kira newbie lagi la dalam kedai tu.

Adakah sekuriti pula yang disuruh packing barang? Tambahan pula yang menyuruh itu adalah dari golongan sekuriti juga. Yang ketua sekuriti ni jadi la contoh sikit kepada staff2 yang baru tu, ni tidak. Tunjuk2 temberang la juga depan customer. Perlu ka korang bertengkar depan customer? Korang sebagai sekuriti atau juga dikenal sebagai pengawal keselamatan ditugaskan untuk menjaga keselamatan di tempat tersebut, bukan untuk korang tunjuk temberang atau tunjuk lagak. Fikir2 kan la.



3 comments:

  1. ok sangat pelik security bertugas kat kaunter pembayaran *_*

    ReplyDelete
  2. setuju dgn Cik Nyna. Agknye sbb kekurangan cshier so SG tu trpaksa jadi cashier sambilan :p

    ReplyDelete
  3. betul3. security guard perlu versatile skit dalam apa2 kerja. hehe.

    ReplyDelete

They're Not Infected

Be Sure To Leave Your Footprints Here! Follow Me & I Will Follow You!