Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Cara Untuk Popularkan Entri Lama Anda!

 
Kebanyakkan blogger menulis satu entri (ataupun lebih) hari ini, tetapi entri tersebut masih tidak dibaca-baca oleh blogger @ pembaca lain pun. Tambahan pula anda sentiasa menulis entri2 baru. Maka entri lama hilang entah ke mana sedangkan entri tersebut amat menarik. Jadi, aku ingin berkongsi 5 cara mempopularkan entry lama anda.

1. SENARAIKAN ENTRY
Untuk memastikan entri lama anda tidak tenggelam / terabai terlalu jauh, anda boleh menyenaraikan semua entri2 yang anda tulis pada bahagian sidebar anda, supaya pembaca mampu memilih mana-mana entry yang mereka rasa menarik. Dengan cara ini, pembaca akan sentiasa datang ke blog anda untuk membaca entri2 menarik yang selebihnya.

2. POST SEMULA @ REPOST
Anda juga boleh post semula entri lama anda supaya ia berada pada homepage blog anda. Mana la tau kali ini, entri lama anda akan menjadi tarikan kepada pengunjung blog anda.

3. BANNER KHAS
Selama ini, anda sangka banner hanya untuk linkkan ke blog semata-mata. Sebenarnya anda boleh membuat banner khas untuk mana-mana entry lama yang ingin dipopularkan. Tujuannya ialah supaya pengunjung yang masuk ke blog anda terlihat banner tersebut dan tertimbul rasa ingin tahu apakah di sebalik tajuk banner itu. Jika kami membuat banner tajuk "Zombie Benar-Benar Wujud!" dan paparkan di sebelah sidebar blog ini. Tidakkah anda juga rasa tertarik ingin tahu apakah cerita selanjutnya..?

4. LINK REVIEW
Pernahkah anda membaca Newspaper di mana muka hadapannya tertulis apa-apa sahaja tajuk menarik serta penerangan sedikit tetapi anda diarahkan untuk pergi ke muka surat tertentu untuk membaca selanjutnya? Jika ya, bagus! Anda boleh guna cara ini untuk popularkan entry lama anda. Caranya ialah setiap kali anda menulis entry baru, anda sertakan dengan review entry lama berserta link pada bahagian bawah entry baru anda. Secara tidak langsung, pembaca yang terlihat review entry lama tersebut akan tertarik untuk membacanya.

Selain itu, jika anda ada idea-idea lain yang boleh dikongsi dengan blog ini, anda boleh tuliskan di ruangan komen. Chiaow! Hehe.


4 comments:

They're Not Infected

Be Sure To Leave Your Footprints Here! Follow Me & I Will Follow You!